5 måter vi hjelper kundene våre med å bygge effektive grafiske designkampanjer

Advancing Forum Analytics at China Data
Post Reply
rabia963

5 måter vi hjelper kundene våre med å bygge effektive grafiske designkampanjer

Post by rabia963 »

I den andre bloggen i designserien vår deler Rob Furby, Creative Services Manager hos Napier, hvordan han jobber med kunder for å bygge effektive grafiske designkampanjer.

Etter å ha tilbrakt 14 år i Napier, har jeg sett den raske endringen i tankesett som kreves for å strebe i denne stadig skiftende bransjen. En kombinasjon av lidenskap og vilje til å lykkes har til syvende og sist hjulpet meg til å bli et sterkt medlem av dette veletablerte designteamet. Etter hvert som bransjen har utviklet seg, har også design, og vi har måttet tilpasse oss, for å sikre at kampanjer inkluderer utvikling av e-post, videoinnhold og produktannonser, bare for å nevne noen.

I denne bloggen deler jeg de fem viktigste kjøp telefonnummerliste måtene jeg jobber med kunder for å bygge effektive designkampanjer:

Bruk empati
Empati er evnen til å lære å verdsette andres erfaringer. Dette bidrar til å hindre designere i å utvikle ideer som kan betraktes som selvuttrykkende.

Image

Ofte når en designer deltar på kundemøter, er det klart at all informasjon som deles kan være relevant på en eller annen måte, og det blir vårt ansvar å ta denne informasjonen og nøste opp i en sammenhengende historie. Ofte kan en klient være usikker på nøyaktig hva de leter etter, og derfor er vi i stand til å tilby levedyktige designløsninger til deres forespørsler/problemer.

Still spørsmål
Ved å stille spørsmål kan deler av teksten settes sammen og bidra til å formulere en "historie"-tilnærming til et konsept. Dette kan typisk være standarden hvem/hva/hvor/når eller kan være så enkelt som et valg mellom to farger.

Å stille spørsmål bidrar til å engasjere kundene. Hvert svar tilsvarer en bedre forståelse av kundenes behov. Dette forsikrer også kunden om at det er genuin interesse for å ønske å tilby den(e) beste løsningen som er tilgjengelig, noe som fører til bedre empati.

Bygg tillit
Det er stor verdi i å bygge tillit hos kundene. Dette gir en mulighet til å ha tillit til å tilby ekstra verdi, som til slutt vil styrke det profesjonelle forholdet. Tillit kan endre kundenes oppfatning av en designer fra en "entreprenør" til en "konsulent" – en som streber etter å tilby det lille ekstra, for å forbedre relasjonen.

En designrolle handler ikke bare om å skape flotte design, men også å gi verdi og løse problemer på en effektiv og kreativ måte.

Test alltid designet ditt
Jeg presenterer ofte konseptideer for klienter tidlig og ofte. Det er viktig å ikke henge seg opp i at et førsteutkast må se ut som den ferdige artikkelen før den deles. Dette tillater faktisk tilbakemelding fra andre, inkludert klienten. La oss ikke glemme at klienten vil ha en god forståelse av kundene sine slik at en samarbeidende tilnærming bare kan være en positiv ting.

Design er en lagsport
Hvert godt design er ofte et resultat av flere ideer fra flere personer, enten det er designere, kundene selv eller prosjektledere. Hvis tre designere får nøyaktig samme oppdrag, vil det være tre forskjellige visuelle reklamer.

Samarbeid innenfor en gruppe designere vil alltid resultere i en mer gjennomtenkt kreativ prosess. Hvem føler seg ikke mer inspirert enn å jobbe i et godt team? Ingen designer kan noen gang vite alt og bør alltid jobbe for å forbedre ferdigheter, teknikker og ideer, og hvor er det bedre å gjøre det enn med et team av likesinnede.
Post Reply